fix you...

Är precis nyduschad efter träning med laget. Var hela 28 stycken idag på träningen och är alltid kul när det kommer nya som är duktiga på plan! Har ett litet dilemma med om jag ska åka hem i veckan eller inte. Eva vill gärna att jag kommer upp och spelar med OIS på fredag, men det vill inte tränaren här nere. Han är rädd att mina fötter ska ryka då båda nu måste tejpas och att vi har match på lördag. Jag ska bestämma mig imorgon, men det lutar mot att åka hem. Eftersom jag har lovat att ställa upp när det är matcher som gäller och det är alltid kul att träffa alla i OIS. Föräldrarna sticker även på lördag mot värmen, så då hinner jag träffa de lite också...

Idag har jag varit i skolan och haft en föreläsning om bostadanpassningsbidrag (det var ett långt ord)..men inte lika långt som flaggstångsknopprengöringsvante...haha.. Föreläsningen var la sådär, alltid tröttsamt att börja halv nio och lyssna på en massa lagar. Den enda jag satt och tänkte på var att kommun kommer nog inte passa för mig. Efter att ha jobbat i kommunen i 4 år och sett vad lite en arbetsterapeut betyder för personalen, nästan ingen förstår ens uppgift...Jag vill inte arbeta i flera år och varje gång man träffar en ny brukare eller personal förklara vad man egentligen gör. Det finns så många andra verksamheter där en arbetsterapeut betyder mycket och man behöver inte anstränga sig för att synas. Men sen kan jag inte heller ha speciella krav, får ju ta det jobb man får i början.

I eftermiddags satt jag och pluggade en stund och lagade lite mat. Slutade sedan med att jag vilade en stund i sängen med hög ljuvlig musik..Det är det bästa med att plugga, att kunna planera själv när man ska plugga.. Så blir att jag pluggar nu istället, jag är ju trots allt en liten nattuggla..

Här är en bra plugglåt och ljuvlig att somna till :)

 

-Sabina-


Kommentarer
Postat av: heidi

lyssna på din kropp min vän. men jag lovar att hålla tummarna på matcherna. älskar låten! sweetness

2011-09-06 @ 21:12:43
URL: http://hajdan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0