Back in Lund..

Då var jag åter tillbaka i Lund efter några intensiva dagar i Växjö. Efter att börja i lite kaos så ordnade det upp sig och vi har hunnit med 5 intervjuer. Jag 4 och Hanna 1, så Hanna ska intervjua 2 till på måndag och tisdag. Sen har jag fått se Växjö lite (mest i bilen), gått på fin restaurang, fått god mat av Hannas föräldrar, lekt med Hannas hund, gått på morgonpromenad i Smålands skogar och sådär..

Mest har vi båda suttit framför våra datorer och transkriberat, inte det mest sociala jag har gjort! ;) Men effektiva har vi verkligen varit och dagarna har varit väldigt intressanta.

Har intervjuat 4 personer med Aspergers om vad de gör för aktiviteter på sin vardag och vad de tycker om de och  så.. Och alla 4 intervjuer blev väldigt intressanta och jag fick mig några goda skratt. Jag har aldrig träffat personer med Aspergers så var hel spänd på hur det skulle gå. I början var jag väldigt försiktig, men framåt vågade jag ställa mer frågor för jag ville verkligen veta hur de upplevde det. Måste erkänna att jag blev fascinerad av vissa svar, inte ens jag skulle kunna beskriva på det sättet vissa av de gjorde. Kändes som att man fick mer förståelse hur de känner efter det här och jag tror att vårt arbete kommer bli väldigt intressant. Har redan några härliga citat!!

Kom hem ikväll och åkte nästan direkt till bio med Björn. Vi såg "Contagion", helt okej film som mest skrämde en om att inte ta sig i ansiktet så mycket och att akta sig från människor.

Nu tänkte jag lägga mig för att gå upp och springa på morgonen för att sedan fortsätta transkribering eller shoppa..hmm svårt val!

Bjuder på en goding!



-Sabina-

Kommentarer
Postat av: Heidi

vad duktiga ni är babe!!! saknar dig.

2011-10-23 @ 22:48:54
URL: http://hajdan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0