Wellness

Jag, Sabina har nu..eller ja, jag har redan börjat mitt nya hälsosamma liv. Jag kör inte efter någon avancerad speciell diet, utan jag kör Sabina-påhitt-diet...Mycket effektiv om jag får säga det själv.
Jag äter som vanligt, men tar bort mycket av portionen och lägger till sallad istället. Håller mig borta från råvaror med socker, mycket fett och andra skit ämnen. Istället för bröd äter jag knäckebröd. Inget godis, bakverk eller läsk. Recept följer jag mycket lätt lagade middagar, från exempelvis viktväktarna, eller från andra goda tidningsrecept. Ska man synda så ska det vara på:

1. alkohol
2. mörk choklad
3. Om någon bjuder på maten.


Och med den här nyttiga maten, så tränar jag såklart. Varje dag, om jag hinner. Är jag inte på ett pass på Gerda, är det löpning och egen styrka som gäller. Får dock erkänna att det vissa dagar inte orkas med alls..

Har ju försökt en del innan med det här att vara mer hälsosam, men har inte lyckats så bra. Kanske orkat med att träna och tänka på maten i 1 månad, sen har det bara stupat. Men jag har som mål att iaf fortsätta till Julen. För alla vet ju att under julen, då man är hemma, så äter man ju som bara den. Går ju inte att hålla sig borta från julbordet och tror inte mormor känner för att stå och göra en sallad till mig på julafton ;)

En vanlig mat dag kan se ut såhär:

Morgon.
Havregryn(sport)sgröt med krossade linfrön, havredryck, en klick äppelmos och ibland med bär eller nötter.
Knäckebröd med keso
Kaffe
Proviva dryck

Lunch.
Kasslersallad med feta ost.
eller som idag:
Pasta med bacon, purjolök och vitlöksostsås. Dock en liten portion som fylls med rejält med sallad.

Eftermiddag.
Frukt

Middag.
Fisksoppa a. la Sabina.
Knäckebröd

Vill ni veta mer om den här populära dieten eller tips på recept får ni fråga mig ;) Men kan komma med lite tips och recept på vägen...haha..satsa på wellness blogg??

Exempel, min fisksoppa.


Ingr.
Fiskbitar från findus(3 olika sorter), potatis, paprika, gul lök, grönsaks-eller fiskbuljong, morötter, palsternacka, sockerärtor, cayenne peppar, salt, svart peppar och krossade tomater..mums mums...


-Sabina-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0