Learn from love

Åååhhh vilken helg det har varit!! Tog i fredags flyget upp mot huvudstaden där mamma väntade på cityterminalen med sina trogna vänner, med såklart glas vin!

Vi har myst med restuarang besök, lyxigt hotellrum som för övrigt var störe än min lgh, god frukost, shopping, show på hamburgerbört (strömstedt,johnson,gadd och mede), besök av faster och farbror, vin och såklart brandutrymning. Jaa det sista fick vi också gå igenom, och som vi gjorde det...


Vaknade vid halv sex och tyckte det lät som en väckarklocka ringde på rummet över oss, när vi precis ska ringa ner till receptionen ringer mammas vänner och frågar vart vi är, alla är nere vid receptionen för det brinner ju på hotellet!!! Mamma får små panik och säger till mig att slänga på mig morgonrocken och strunta i skorna, vi har bråttom! Bästa snabbaste vägen är såklart nödutgången, så vi trampar ner i trappan och kommer ner av vår förvåning till källaren inne i köket där personalen stämplar in..men där är ju ingen personal...enda vägen ut är till gatan bakom hotellet, men jag vill inte så jag försöker gå upp igen, men man kan inte öppna dörren tillbaka igen..
Så med våra morgonrockar, rufs i håret och barfota får vi traska runt hela hotellet på gatorna på Stureplan och fram till framsidan där det står massvis med folk..dock är ju alla påklädda och har gått vägen ner för den vanliga trappan inne på hotellet..Så där kommer jag och mamma springandes som två galna turister, möter våra vänner och börjar garva, för det är såååå pinsamt!!! Och det brann såklart inte! Allt detta skämmiga i onödan, men jag och mamma tycker om att bjuda på lite skojigheter, inte minst för de som såg oss springandes där i våra morgonrockar, barfota, rufsigt hår, osminkade och galna...ojoj säger jag bara, minne för livet!

Älskar min mamma!


Vad jag shoppade...



God mat och vin bjöds det massvis på..


-Sabina-

Kommentarer
Postat av: Heidi

vad mysigt ni har haft det gummsan!

2011-11-22 @ 07:01:59
URL: http://hajdan.blogg.se/
Postat av: Liis

Haha!! Du gör mina tråkiga dagar i väntan på att bli frisk lite roligare! Oj vad jag hade velat se er;)

2011-11-25 @ 16:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0