det är tufft..

Det är tufft att se sin familj bli äldre och äldre. Mer komplikationer uppstår och ibland går man med en klump i magen av oro att något ska hända....

Min pappa fick för 2 veckor sen diagnosen diabetes typ 2. Jag visste inte riktigt vad jag skulle känna när jag fick reda på detta, jag var både arg och besviken i början. Så mycket som jag har läst om den här sjukdomen gjorde mig mest orolig senare. Diabetes kan leda till hjärt-och kärlsjukdomar och även stroke. Men om man ändrar sina levnadsvanor och motionerar mycket kan denna sjukdom kontrolleras. Jag vet att min pappa kämpar och jag är väldigt stolt över hur bra han sköter det. Men klumpen finns kvar.....tänk om?

Min mamma fick i måndags veta efter många tester att hon har en godartad tumör innanför skallbenet. Mina känslor gick mycket över till lättnad från oro då vi var rädda att denna knöl var en cancerknöl. Men även fast den är godartad sitter den innanför skallbenet och kan därmed trycka på hjärnan. Hon vet inte ännu om operation krävs eller inte. Klumpen finns kvar....tänk om?

Jag älskar mina föräldrar över allt annat och önskar verkligen all välbefinnande till de. Ibland är det extra tufft att inte kunna springa in i deras famn och just idag är en sådan dag...tuff månad...



-Sabina-

Kommentarer
Postat av: heidi

älskade vän. jag ringer dig bums!

2011-05-26 @ 19:39:16
URL: http://hajdan.blogg.se/
Postat av: Frida

Uschdå gumman! Kram till er alla!

2011-05-27 @ 11:17:56
Postat av: Frida

Uschdå gumman! Kram till er alla!

2011-05-27 @ 11:18:10
Postat av: Giisen

Vet preciiiiis hur du har de!!

Tänk inte de värsta, för de behöver inte vara de!

2011-05-27 @ 12:32:40
Postat av: Liis

Liis hjarta Bina! Stoooor kram!

2011-06-01 @ 00:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0