vecka 2

Orup fick besök idag av FIFH(Föreningen Idrott För Handikappade) som berättade och visade rullstolstekniker. Fick även äran att prova på köra rullstol och köra runt i en hinderbana i gympasalen. Skulle även lära oss att komma upp för kanter och det gick ju sådär. Slutade med att rullstolen med mig i välte bakåt och jag flög mot marken, dock fick en gentleman tag i min fot på vägen ner mot marken och lyckades fånga upp mig hängades med benen upp i luften. Pinsamt men kul! Är verkligen impad av dessa personer som kämpar på i samhället.

Dagen annars har som vanligt varit lärorik och kul, lär sig alltid något nytt varje dag. Skrev för första gången idag journalanteckningar och det gick bra, men kan bli bättre. Är svårt att formulera sig och göra det kort så att hela sjukhuset förstår och orkar läsa. Men träning ger färdighet!

Börjar även nu att ha hand om träningar själv med patienterna. Idag var det handträning som stod på schemat, då vi hade lite allmänna övningar blandat med att plocka upp föremål från en låda och lägga ut och plocka upp spelkort på bordet. Imorgon blir det spegelträning, töjövningar och så ska middag bestämmas med en patient som ska tillaga det på hennes köksträning nästa vecka. Gratis mat är gott :)

Ikväll har jag fått besök av mina underbara vän Heidi. Du är mitt lyckorus! (L)


Blir en bra vecka :)

-Sabina-

Kommentarer
Postat av: Liis

Vad roligt med praktik för dig! Kul att du trivs så bra med det! Blir kalas avundsjuk på er två som fått umgåtts lite! Wish I was there!

2011-03-07 @ 05:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0