ankomstsamtal.

Idag har jag haft mitt första ankomstsamtal ensam med en patient. Ankomstsamtal presenterar man organisationen, sitt yrke och vad som erbjuds. För mig som arbetsterapeut genomför man även en intervju med patienten för att ta reda på vart patienten kan och har gjort innan. En s.k. aktivtetsanamnes. Frågor om personlig ADL (på-ochavklädning, dusch, toalettbesök, äta/dricka), I-ADL (matlagning, städ m.m), Fritid (intressen), Omgivning (bostadsomgivning och socialt) och Arbete. Även viktigt att få reda på vilkaa roller och vanor som patienten har. Allt jag behöver få reda på för att sedan lägga upp en rehabplan och vilka åtgärder som ska vidtagas.

Var väldigt nervös innan mötet eftersom jag var så osäker på hur jag egentligen skulle börja, men när vi väl började prata så blev jag mer och mer självsäker. Så nu har jag denna lilla patient alldeles för mig själv. Är otroligt pepp och känner att ju mer dagar som går blir det allt roligare. Nu arbetar jag väldigt mycket själv och får planera min tid själv med patienterna och det är sjukt kul, vill börja arbeta NU! :)

Ikväll kommer Hanna, Emma, Frida & Valle på besök för lite scones, mys och prat :)

Frågan är om denna bok har hjälpt?

 

-Sabina-

 


Kommentarer
Postat av: heidi

yay! vad kul. :)

2011-03-10 @ 14:43:43
URL: http://hajdan.blogg.se/
Postat av: Liis

Är så stolt varje gång jag läser dina inlägg! Du blir bara duktigare och duktigare!! Go Bina!!

2011-03-21 @ 01:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0