3 dagar...

Nu är sista tentan gjord och självklart klarade jag den! :)

Blev väckt av mamma i tisdags 6.45 då hon redan stod utanför lägenheten. Så det var bara att dra sig upp ur sängen och sätta på kaffet. Blev en kopp kaffe, gröt och lite snack innan hon körde mig mot skolan och den praktiska tentan.

Började med att man fick 3 stationer av 4 och en stund att förbereda sig. Min första station blev hjälpmedelskunskap där jag inte fick något fall, så kunde inte förbereda mig. Väl där inne fick jag visa kunskap om stroke vad det kan ge för funktions-och aktivitetsbegränsningar m.m för att sedan diskutera rullstol och sittanalys och även visa kunskap om arbetsterapi.

Nr 2 var P-ADL. Där fick jag ett fall innan så att jag kunde förbereda mig lite mer. Inne på denna station fick jag ge förslag på mål och åtgärder, påklädnings-och förflyttningstekniker och bostadsanpassningsmöjligheter för personer med halvsidigförlamning.

Sista stationen var handen. Där jag fick ett fall om en kille som fått nervus medianus skada. Här fick man visa kunskap på om nervskador i hand, möjliga aktivitetsproblem, åtgärder, hjälpmedel, bedömningsinstrument m.m.
Fick godkänt på alla tre stationer! Det var väldigt intressant och ett bra sätt att få visa sin kunskap!


Sedan dess har jag fikat med några från kursen, haft myskväll hemma hos Frida med henne, Lina & Elin, tränat fotboll och även varit på gymmet, packat, planerat matcher m.m.


Nu är det inte många dagar kvar för lite semester! För er som har missat så åker jag till Teneriffa nu på söndag och ska vara borta i 2 veckor :)

-Sabina-

Kommentarer
Postat av: Heidi

vad duktigt att du blev godkänd gumman! njut av lite semester nu :)

2011-01-14 @ 21:18:48
URL: http://hajdan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0