tre ljus

Tre ljus är tända och snart tänds den fjärde. Julen närmar sig med stormsteg och jag har verkligen ingen julkänsla alls. Allt känns bara så stressande med allt som ska göras i skolan innan de blir julafton. Och när man väl kommer hem på kvällen den 22:e får man ta tag i julklappsinköp direkt. Julen blir sedan väldigt kort hemma, stannar bara till den 30:e för att fira nyår här och plugga. Men i år är det första gången som jag är ledig från jobb, är över 4 år sedan jag var ledig julafton och på mellandagarna, så skönt! :) Blir nog inte någon hemtjänst mer för mig, vägen bär istället mot nya utmaningar.

Igår var jag i Malmö hela dagen för utbildning i samverkan. Träffade andra studenter från olika utbildningar och diskuterade våra yrkesroller och olika fall. Läkarare, sjuksköterskor, logopeder, sjukgymnaster, socionomer och psykologer delade jag erfarenhet med. En väldigt intressant dag och var kul att uppmärksamma sitt yrke och förklara hur viktiga vi är!

Idag har jag varit i skolan och pluggat med Malvina, även letat efter barn som vi skulle observera. Men gick sådär, fick iaf ihop den där uppgiften som egentligen skulle in den 28 dec. Nu slipper vi den på julen iaf :) tog sedan en snabb visit i stan för att leta julklappar, gick inte så bra! Åkte istället hem och handlade och cyklade mot Emma för en myskväll! Vi drack en hel flaska glögg och vräkte i oss choklad, mums! :)

Imorgon ska jag, Hanna och Emma mysa i Köpenhamn på tivoli :)

Sov gott!



-Sabina-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0