Lång dag!

Har precis anlänt till min lilla lägenhet efter 7.5 timmar i skolan..Hade två föreläsningar idag, första var anatomi. Det var väldigt intressant att få reda på hur kroppen är uppbyggd, vet ju iofs rätt mycket sen gymnasiet. Men här ska man lära sig alla muskler och skelettdelar på latin. Och det var inte så lätt, lät mest som rappakalja och saken blev inte bättre när någraa i klassen förstod medan vi satt och såg ut som stora frågetecken. Men det kommer säkert, var ju första föreläsningen, och ska ha lab på onsdag då man kanske förstår mer...

Sen blev det middag med tjejerna där det mesta handlade om lördags, det var ju iaf inte bara jag som fortfarande var blå eller svart som lisa och emma:)

Andra föreläsningen var fortsättning på sensomotorisk utveckling för barn..var intressant som vanligt för föreläsaren är grym på att göra det intressant:) Hade sedan en timme där vi blev uppdelade i grupperna och fick varsin ålder att ta reda på om teorin och utveckling med lek..Vi fick 12-18 mån, då piagets teori skulle berättas..Fick där använda mig av gymnasiets psykologi undervisning och det blev en hitt, pippi är en pippi och flygplan är ett flygplan!

det är rätt mycket denna vecka känne jag..Till imorgon ska vi kunna spädbarnsutveckling och sitta diskutera det i gruppen..Till onsdag ska jag ha läst igenom kapitel om skelettet och musklerna, och det är rätt mycket! Till torsdag ska jag ha läst ut en 200 sidors bok om samtalsmetodik! Så ja en riktig pluggvecka..Men kommer ju avslutas med visit i Halmstad:)


Nu ska jag gå och handla mat!
-Sabina-

Underbara tjejer:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0